Followers

Saturday, September 5, 2015

Sempoi sangat

Oh aku...

Aku memang sempoi sangat-sangat
Memang kalau di bandingkan dengan orang lain di opis aku lah

Tapinya aku CUKUP BAHAGIA begini
Hati aku tidak STRESS sebab perlu fikir hendak beli jubah baru atau shawl lip lap terbaru
Ataupun hendak fikir beli selipar pergi tandas yang paling glamour
Syukur aku kehadrat Ilahi sebab ALLAH bagi hati aku tidak seperti mereka

Aku suka pakai tudung bawal sebab ianya simple
Laginya aku RIMAS sangat kalau ada menda yang duk belit kepala aku dengan leher aku
Sudahlah shawl ada yang jarang
Perlu pulak pakai inner tutup leher
Alahai berlapis-lapis

Kan ada yang mudah
Lagi pun tudung bawal kan panjang
Menutup bahagian yang sepatutnya di tutup

Dulu masa mula-mula kawin
HC bising dengan penampilan aku
Aku hendak buat macam mana lagi
Azalinya aku begitu

Bagi aku kalau pergi kerja, yang penting penampilan adalah kemas
Yang paling penting tudung tidak singkat
Pakaian tidak ikut susuk badan

Lagipun banyak cara berpakaian yang bersifat muslimah
So kalau duit itu memang sudah bersepah sangat
Carilah penampilan yang bersesuaian
Tidak menambahkan lagi dosa yang sedia ada

Berubahlah




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails