Followers

Sunday, May 3, 2009

Jarak Haziq dengan Haifa ialah 3 tahun

Mungkin orang tidak tahu sebenarnya aku sudah lama ingin anak kedua ini. Kalau boleh as soon as possible lepas melahirkan Haziq dahulu. Aku rasa aku macam hendak jadi mama kepada ramai anak. Faktor umur juga membuatkan aku ingin sekali cepat-cepat pregnant lagi. Itu impian aku lah. Tapi tiada rezeki pun. Sampai aku jadi give up sudah. So macamana tetiba aku boleh pregnant???

Memang aku terkejut bila tahu aku pregnant hari itu. Macam tidak percaya...ialahkan keterujaan itu sudah tiada setelah penat mencuba....Syukur alhamdulilah pada Allah swt atas kurnian pada kami sekeluarga.
Mulanya semasa kami bercuti di Terengganu awal April 2009 itu, aku masih belum pregnant lagi. Tapi bagi aku bercuti dan bersuka ria melepaskan segala tension merupakan salah satu tip untuk cuba mengandung..kan...

Sebelum itu aku sudah mula meminum air ECPI drinking water dengan niat konon-konon ingin kurus lah gitu..hahahaha. Lepas itu aku sedang mencuba dan telah masuk botol kedua memakan kapsul pil halia by dunia herb pada bulan April 2009 tersebut pun dengan niat yang sama.
Dan kebetulan dengan izin Allah swt aku pada bulan May 2009 period aku tidak datang. Selepas itu dalam bulan June 2009 baru aku tahu yang aku sudah mengandung. Alhamdulilah......

Bila aku cuba fikir-fikirkan semula... " macamana aku boleh dapat pregnant kali ini?"
Memula aku tidak teringat langsung mengenai ECPI dan PIL HALIA itu. Tapi aku fikir dan fikir semula. Adakah kerana menda dua itu juga semestinya dengan izin Allah swt, aku dapat mengandung kali ini???.
Semestinya terpanggil untuk berfikir sebab Haziq dulu pun kiranya 'bunting pelamin' gitu. Tetiba yang kedua cukup payah hendak dapat sampai Haziq masuk umur dekat 2 tahun. Memanglah kalau banding dengan orang lain yang mencuba bertahun-tahun itu lagi kasihankan.




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails