Followers

Tuesday, March 31, 2015

Kelas akhir Semester January 2015, assignment stress and tambah package Astro

Jam 8.15am di pagi Ahad yang bahagia
Tengah mendaki untuk pergi ke kelas 
Wow kelas terakhir untuk jam 8.30 pagi since September 2013

Alhamdulilah
Ya ALLAH happy sangat Ahad lepas
Kelas untuk semester January 2015 sudah berakhir
Suka berbaur sebak
Aku di beri kekuatan oleh NYA
Dengan bebanan kerja yang tiada habisnya
Ialah since office aku change management to full flash university.
Perubahan demi perubahan
Tapi tetap rasa bangga dalam diri
Aku bekerja sebagai seorang lecturer di University

Kisah belajar aku
Sebenarnya minggu lepas memang minggu getir
Bersengkang otak untuk siapkan assignment
Nyaris hari Ahadnya aku mahu tuang kelas
Serius, penat otak tidak sama dengan penat fizikal
Tekanannya lain
Lagi tinggi, kalau buat kerja last minutes kan
Tapinya fikir-fikir
Memang bukan saja suka-suka buat assignment lambat
Sebagai manusia biasa, semestinya hidup perlu kan rehat dan berhappy
Lepas buat kerja 'berat' di office
Mesti mahu rest
Mahu kurangkan tekanan dan penat
Dan classmates yang aku baik pun sama juga
Muka kami masa hari Ahad itu memang muka BLUR!

Tambah koleksi siaran Astro
Op baru ingat!
Masa cuti sekolah baru-baru ini
Dalam hari rabu rasanya, 18 March 2015
Aku hints HC untuk topup package Astro
Orang lain sibuk hendak terminate
Aku pula menambah lagi kan
Sebabnya memang mahu tengok movie
Lunyai button remote Astro aku asyik tekan dari 101 sampailah 70X
Cari siaran bagus
Tapinya semua bagi aku tidak best!
HC biasalah, tidak boleh dengan bini dia asyik asyik dan asyik meluahkan ketidakpuasan hati
Terus senya-senyap HC search di laman Web Astro - package Movie
Penat kot dengan aku asyik ulang suara, hari-hari
Makanya setelah berbincang dan semestinya setujulahkan
HC call Astro dan terus add on package movie - HBO, Cinemax dan FOX
Telefon malam itu, tidak perlu tunggu lama, dan dan sudah dapat tengok movies
Package ini boleh di terminate bila-bila masa sahaja kalau sudah tidah berkenan
Kata HC, ada 450 movies yang berbeza dalam satu bulan
Setakat ini, yes aku suka
Semua pun suka di rumah
Sebelum ini aku cuma ambil package basic sahaja dari Astro

Sambung kisah Assignment
Malam minggu itu aku selesai dan sudah flat dalam jam 2 pagi
Hari ahad esoknya mahu attend kelas
Rasa malas mahu pergi kelas sahaja esoknya
Tapi fikir-fikir esoknya itu ialah kelas terakhir
Laratkan diri untuk pergi
Balik kelas petang ini terus tumbang atas katil
Berat sungguh mata
Berat lagi bahu yang memikul kan
Masa terbangun jam 6 petang itu pun rasa sangatlah tidak suka
Terus basuh muka dan sambung buat assignment Change Management
Sambil-sambil itu minta foods pada HC
Lapar
HC gorengkan frozen food dan aku makan dari atas katil
Sudah macam apa sahajakan
Ialahkan, aku memang buat kerja atas katil dah
Kejap-kejap Hafiy naik atas katil
Lompat-lompat, alahai anak ooo anak

Akhirnya dalam jam 1.15 pagi, aku berjaya menyiapkan tugasan terakhir untuk Master in Project Management
Sangat sangat happy
Beban sudah burning
Pada hal markah pun tidak tahu macam mana kan
Convert to PDF dan terus email kepada lecturer
Dekat 6 jam aku di dunia lain hari itu
Allah, aku sangat bersyukur

Lepas itu barulah hendak mandi
Rasa macam berlengas badan
Sudah rilex, terus cari movie
Dari hari Rabu kot aku sudah lock tidak tengok TV
Story yang sudah tengok pun aku tengok lagi
Yang penting aku mahu suka hati

Aku makan nasi lauk telor yang HC gorengkan pada jam 2 pagi
Nikmatnyakan makan time lapar
HC pula makan maggi
Suami mithali sungguh Mr HC
Temankan aku buat assignment
And, lepas itu HC terus tidor
Aku pula sambung menonton until 4am
Semoga ALLAH memberikan markah yang baik-baik untuk assignment aku dan juga kawan-kawan, Ameen

Kereta pun masih kosong lagi pagi-pagi 

Muka seronok sebab kelas sudah habis 

Selfie kenangan dengan bangunan Muzium Bank Negara

4 comments:

Farah Waheda Wahid said...

hi singgah sini, salam rabu...

Ms Haslina said...

hi farah, tq. salam kembali

Az Amiq said...

Sy faham perasaan ni, hehe kerja siang, kelas malam...assignment berlambak, exam study lg...tapi semua tu akan jd kenangan manis bila dah graduate nnt :) selamat belajar kembali

Ms Haslina said...

terima kasih Azlee atas sharing itu.
memang yang sambung study semula ini perlu kuat!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails