Followers

Thursday, February 5, 2015

Anemia dan Vita Lea Iron Formula



Anemia selalu di kaitkan dengan pregnancy. Saya sendiri pengalaman 4 kali pregnants, semuanya bermula dengan HB kurang dari paras normal iaitu 12.

Saya sharing di bawah masa saya mengandungkan Hafiy. Masa ini umur saya ialah 36 tahun dan bersalinkan Hafiy bila umur saya sudah masuk 37 tahun.


Ini buku merah saya masa pregnant kan Hafiy. 
Mesti starting check up color HB writing in red. 


Ini masa kandungan sudah masuk 7 bulan rasanya. 
Saya bersalinkan Hafiy pada 13/3/2013.
HB numbers still low.

Apa akibatnya kalau HB low masa pregnant?. Antara yang Doc terangkan pada saya ialah oksigen tidak akan sampai pada baby. Takut kan. Saya memang cemas masa tu. Lagi ialah boleh boleh juga mengakibatkan kematian pada ibu nya semasa dalam proses kelahiran. Anemia juga boleh akibatkan kecacatan pada bayi dalam kandungan.
Sebab itu, setiap kali saya bersalin, setiap kali saya di labor room, saya di pakaikan mask untuk oksigen. Bayangkan bagaimana saya mahu push untuk bersalin, bagaimana lagi saya perlu sedut oksigen. Demi anak, saya cuba lakukan. 
Saya memang tidak suka juga di pakaikan atau sedut gas untuk penenang. 

Masa dulu saya belum kenal apa itu Shaklee. Oleh itu saya lebih banyak depends on food yang saya makan sahaja. Doc pesan saya supaya terus menerus makan bayam yang color merah. Kerana ia adalah pembekal zinc yang baek.


Kepada ibu mengandung, sayangi diri sendiri dan anak dalam kandungan. Pastikan ada stok Vita Lea Iron Formula untuk kesihatan anda. Ia merupakan pembekal zat besi terbaek dan membantu pembentukan sel darah merah.






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails