Followers

Wednesday, October 2, 2013

Thumb biting.


Assalamualaikum.
I noticed that lately I'm back to my very old habit.
Menggigit ibu jari. Bukannya gigit kuku pun.
Sudah lama tinggalkan perangai ini.
Ironinya saya akan bersikap begitu ketika zaman study dulu.
Masa kepala sampai naik migrain kerana belajar.
Itulah kan.
Siapa yang suruh kan.
Dalam banyak-banyak kursus, bidang. Tapi yang itu juga yang hendak di cuba.
Memang setiap kali masa exam atau masa study, kalau saya sudah mula gigit ibu jari tangan.
Itu tandanya saya tengah susah hati, tengah cari solution dan tengah cuba memahami.
Bezanya, saya bukan menggigit kuku, tapinya saya gigit ibu jari sahaja.
Dan saya kini kembali seperti dulu.
Terlalu banyak sangat berfikir.
Berfikir di luar kotak.
Ya Allah, mudahkan perjalanan ilmu hambamu ini. Amin.


8 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Alahai.... susah hati sgt dah tu..
Tindakan luar kawal ye.. :-)

maidatul said...

Semoga ALLAH permudahkan urusan akak...
;)

Nurul said...

Relax...tenangkn fikiran bykkn doa n zikir

Ms Haslina said...

eina - mmg gitu kalau time study dulu. susah sangat study.

akma - amin amin amin

Nurul - terima kasih dear.

Lee said...

Hello Ms Haslina, this coming to you from Canada.
Bahasa saya da out of tune, sebelum Merdeka, ha ha, so I tulis chakap England.
Biting fingernails is often due to either being bored, tension or stress or panic.

Then again, whats the difference between stress, tension and panic?
Very senang ini....I explain.

STRESS is when wife is pregnant.
TENSION is when girlfriend is pregnant.
PANIC? When both are pregnant.
Habis cherita! Ha ha ha.
You have a nice day, simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Ms Haslina said...

Hi Uncle Lee,
hehe nice example.

terima kasih sebab drop by to my blog.

seri.selaseh said...

kawan sy pn suka gigit kuku. Mmg xyah potong kuku dah. Ada gak dia citer nak berenti.. tapi kejap je... pastu jadi balik. Taktau cemana nak buat dah

Ms Haslina said...

hehe, mesti boleh kalau hendak berhenti.
kena ada orang pantaukan kalau gitu.
;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails