Followers

Thursday, July 4, 2013

Handmade Brooch by me and ke Hospital Putrajaya.


As salam to prens out there. Hoping urusan hari ini adalah lebih baik dari semalam. Insha Allah.

Keinginan saya untuk berkongsi pictures latest brooch which is handmade by me. Sebenarnya, kedua-dua brooch adalah order dari officemate. Saya ini memang kategori rajinlah juga kalau ada order dari kawan-kawan. Walau macam mana pun, saya mesti cuba usahakan. Maklumlah permintaan orang kan.
Tapinya yang sedih sikit ialah bila sudah order tapi baut tidak tahu. Saya tidaklah sedih sangat, tapi rasa macam fikir ' orang jenis gini pun ada kan'.

Brooch hijau itulah, penat saya email orangnya. Tiada reply langsung. Walaupun lepas itu saya terserempak dengan dia di area office, saya malas hendak ingatkan dia tentang order dia itu. Sebab bagi saya, email saya sudah hantar with pictures sekali, tapi tiada layanan. In the end saya sedekahkan sahaja pada officemate saya. Sorrylah, saya memang jenis gitu, kalau sudah dua ke tiga kali bagi hint tapinya tiada respon, makanya di situlah the end urusniaga yang tidak berjaya itu.
Sebenarnya itu adalah sikap tidak bagus untuk berniaga, sepatutnya saya perlu pergi bilik dia or jumpa dia. Ialah manusia kan, kita tidak tahu mungkin dia ada masalah atau ke bizi an lain masa itu.
Op mungkin, saya perlu buat sekali lagi brooch itu, and saya perlu direct to she her. Itu baru langkah bijak.
I will nanti.
Alhamdulilah brooch pink itu sudah selamat sampai pada tuannya. Price cuma RM15 sahaja.

Pagi ini memang satu hari saya tiada kelas, tapi sebenarnya saya ada kelas tutorial. Tapinya lagi saya sudah buat advanced bagi soalan tutorial semalam petang semasa kelas lecture. So students ramai-ramai gembira kelas tiada dan ada yang terus siapkan soalan itu semalam juga, sebab ada yang akan balik kg sebab katanya tiada kelas lagi untuk minggu ini. Okies.


Pagi ini saya kena pulun habiskan preparation untuk kelas pagi esok. Aduhai subject ini dulu-duluan nya adalah milik saya, tapi sudah banyak kali bertukar tangan. Then ianya telah kembali semula kepada saya akhirnya. Makanya with the updated slide presentation, saya rasa saya perlu study semula lecture untuk esok ini.

Insha Allah, tengahari nanti hendak ke Hospital Putrajaya. Mohon doakan semoga Allah permudahkan urusan kakak ipar saya ini yea. Dia ada operation hari ini. Sakit apa, lain kali saya story, Insha Allah.
Saya hendak temankan anak buah saya di hospital while ibu dia on operation. Tidak pasti Angah saya datang or tidak ke KL hari ini.

Pictures handmade ini sudah upload dulu. 
Sahaja tunjukkan lagi.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails