Followers

Saturday, June 8, 2013

Pintu wira tidak boleh buka lagi.

As salam.
Hoping pagi cuti ini uols lebih ceria sebab boleh pergi outing bersama family sambil happy happy kan.
Pagi-pagi sudah hujan rahmat dari ALLAH. Syukur.

Terus letak semua dalam bonet. 
Sebab asyik berlari sahaja kerjanya.

Story kereta wira saya ini sudah berulang kali untuk kali ke 3 nya. Sekali itu masa saya di office, second time bawa di bengkel Mail ini juga di Dengkil. Dan this is the third time, kami ke bengkel yang sama juga.
Sebenarnya kejadian adalah tidak sama, walaupun yang rosak tetap pintu yang tidak boleh di buka. Itu yang saya fahamlah.
Boleh baca kisah kali pertama itu di sini Bolehlah pula pintu tidak boleh dibuka.
Kali kedua, HC hantar kereta untuk di repair di bahagian enjin, maka tukar sekali one set barang baru di bahagian pintu, price dalam RM100 ++ rasanya.

So yang kali ke 3 ini, punyalah lama simpan dan tidak pergi repair. Rasanya mahu dekat 3 bulan lebih. Lagi pun masa itu saya tengah sarat pregnant. HC pula memang sibuk. Dia layankan sahaja turun kereta dari belah penumpang. Hehe, buat muka rilex sahaja HC. Pergi mana-mana dengan pintu tidak boleh buka.


Masa kejadian di bengkel ialah semasa saya masih cuti berpantang tapi sudah habis berpantang;ah, Mail tanya berapa lama kereta ini tidak boleh di buka pintu. Sebabnya dia macam sudah give up untuk cuba bukakan pintu wira ini. Habis segala screwdriver kecik besar panjang pendek di cubanya. Namun gagal.
Saya risau juga ini. Doa moga di permudahkan.

Akhirnya selepas menghempas pulas di terik mentari tengahari itu. Pintu dapat open. Alhamdulilah. Tima kasih Mail.
Bill ialah RM80++, tukar barang ori tapi 2nd hand.

Saya tanya Mail,
Lepas ini boleh rosak lagi ke?
Penat dah nie.
Mail jawab.
Dah tak de dah lagi nie.

Kesimpulannya, tiga kejadian pintu adalah dari kerosakan yang berbeza.
Harapan saya tinggi untuk pintu sentiasa baik.

Mail tengah gigih usaha untuk bukakan pintu.

Penutup pintu dan cermin pintu.

Sudah barai lepas pintu boleh di buka.

2 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Dugaan :-)

Hrp2 tidak rosak lg lepas ni.. in shaa ALLAH..

Ms Haslina said...

itulah Iena.
moga di permudahkan.amin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails