Followers

Thursday, February 28, 2013

Rezeki weeks 39 dan aku mula bercuti.

Alhamdulilah hari ini ada rezeki besar $$$.
Syukur pada ALLAH.
Rezeki baby.
Sama macam Qeqeem dulu masa dalam perut dulu.
Masa weeks 39 begini jugalah dulu-duluan rezeki dari ALLAH datang.
Oh minggu ke 39. Minggu rezeki.

Kisahnya aku.
Jam 3 pagi tadi, tetiba sakit pinggang. Aduh.
Aku terus terbangun, tengok-tengok Hubby baru masuk tidur.
Minta dia urutkan sekejap.
Ya ALLAH, memang sakit sangat-sangat.
Cemas tau. Siap ada contraction sekali, tapi peliknya belah kanan sahaja. Belum sampai ari-ari gitu.
Sebelum ini memang tidak pernah waktu pregnant and tidak pernah ever ada kena sakit pinggang.
Penat duduk dan menung tepi katil, aku tertidur semula.
Ngantuk weh.
Memangnya kalau boleh tidak mahu ganggu tidur Hubby kalau sakit takat minor macam itu.
Biar aku tahan.
Aku memang sedia tahu Hubby penat, tidak cukup tidur lagi urus kami anak beranak.

Sekarang ini mana dengan sakit gusinya on off.
Tidur memang on off juga malam-malam.
Bukan sakit perut tapi sakit gusi. Dugaan sungguh.
Satu gigi pecah sebulan yang lalu rasanya. 1st time juga kalsium aku out habis waktu pregnant.
Masa pergi klinik aku tawakal sahaja.
Tampal or cabut.
Doc cuma buat tampalan sementara masa aku pergi klinik Selasa lepas.
Alahai rasa macam tembakau simen tu.
Memang orang pregnant tidak boleh cabut gigi, okies. Aku faham.
Cara Doc bersihkan gigi aku itu pun lain macam sahaja. Dia korek dan korek lagi.
Then ada minor sahaja dia guna mesin.
Kiranya tidak mahu ada gegaran kot.

Lagi laginya dugaan health aku.
Batuk datang lagi.
Tapi tidaklah teruk sangat. Minor sangat sahaja.
Kxxxk pun ada juga sikit.
Selsema pun join sekali.
Allah sahaja yang tahu kalau batuk kejap-kejap itu kan.
Sakit kepala baby tertekan di bawah.
Since hari Sabtu lepas memang hari-hari pagi sure muntah kxxxk.
Whuaaaaaaaaa, sakit perut sakit dada.

Back story aku pagi tadi itu. Aku tertidur dan terbangun semulalah. Sakit kan. Kejap senget kanan kejap lagi tukar posisi.
Siap termimpi-mimpi yang aku bersalin di rumah. Sadis sungguh.
So paginya, tidak pagi sangat pun.
Bangun terus cakap pada Hubby minta kemaskan barang masuk dalam beg.
Rasanya macam hendak bersalin sahaja hari ini.
Lihatlah punya tidak sempat kemas baju bagai.
Baru pagi tadi susun baju aku and baby dalam beg untuk di bawa ke hospital.
Maklumlah anak semua masih kecil. Aku dan Hubby memang tidak cukup tangan.
Alhamdulilah semua barang yang di perlukan sudah dibeli, cuma belum di susun bagai.
Lagi pun banyak pakaian dari Qeqeem dan juga dari anak kaklang Ariq yang belum lagi umur setahun.
Syiok kitaorang adik beradik main passing baju.
Qeqeem lahir 2011, Ariq lahir 2012 and becoming baby lahir 2013.
;))

Lepas settle hal pagi tadi. Aku terus ke office dengan perut yang seram-seram aku rasa.
Aku perlu ambil kerja aku untuk di bawa balik.
Ialah kan patutnya aku start cuti 6 Mac depan. Dua date pada 9 Mac/ Sabtu.
Tapinya keadaan perut sungguh tidak mengizinkan. Kita hanya mampu merancang sahaja.
Aku direct pergi jumpa boss Ir Nasir.
Terus terang.
Alhamdulilah boss memahami.
Ialah cuti aku memang tengah prorate. So kena ambil unpaid leave ataupun MC.
Aku perlu boss tahu hal itu.

Selera makan sungguh out hari ini.
Lepas balik dari office sempat makan di JJ.
Aku cuma cuit rojak yang di beli di bulatan 'pahang' dekat office.
Lepas itu dengan sakit cuit-cuit minor, macam tidak boleh berjalan rasanya.
Aku gagahkan juga, pergi beli menda last sekali iaitu pampers baby dan tambahan lagi maternity pad.

Kemungkinan besar aku bersalin di Hospital Serdang sahaja.
Tiada harapan hendak balik hendak ke Hopital di Kuala Pilah dalam keadaan begini.
Aku tidak selesa langsung untuk long journey.
Semoga ALLAH permudahkan semuanya amin amin amin.

3 comments:

mamaarifakeemaisy said...

suspennye.. tak lama dah tu.. hrp2 baik2 aje..

tcare~

Ina Hashim said...

Lin,

Dah x lama tu....jaga diri baik2 ye......Akak doakan moga semuanya selamat......nnti jgn lupa bgtau akak klu dah bsalin ye>>>

Ms Haslina said...

eina - tq dear.

kak ina sayang - tima kasih kak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails