Followers

Tuesday, January 8, 2013

Kisah checking MGGT aku.

Ya ampun, kenapalah aku sekarang ini malasnya.
Macam tahap gaban rasanya. At list gaban pun boleh tranform semula. Aku ini tidaknya, asyik hendak jadi gaban sepanjang masa sahaja.
Mood asyik belayar ke laut, turun sauh dan berlabuh.
Kalau boleh tidak mahu langsung pulang-pulang lagi ke daratan. Ish payah sungguh.
Kalau boleh hari-hari mahu lepak, happy-happy dan tidur. Best kan.

Jom story pasal lawatan klinik aku pada Jumaat lepas.
Aku kan suka hati sahaja terjah klinik pagi Khamis itu dengan harapan hendak buat MGGT.
Sudah aku cuba call klinik, langsung tiada orang angkat. Malaslah hendak call lagi. Merajuk.
Dan dan nurse cakap, MGGT ialah hari Isnin, Rabu dan Jumaat sahaja. Uik...
Makanya dengan muka sedih dan masih berpuasa dari jam 12 malamnya. Aku langkah kaki, kena balik.
Untung Hubby tunggu aku di pam minyak Petron tu. Kuat juga naluri suami aku ini. Menunggu isteri, ialah takut-takut appointment aku cancel.
Padahal memang aku suh hubby balik lepas drop aku masa itu.

Pagi Jumaat itu aku kelewatan.
A'ah, aku memang lewat sahaja since dua tiga since sekarang ini. Cop penuh di dahi aku.
Sudah macam apa sahaja pagi-pagi di rumah.
Maklumlah, mak yong kan. Tidur malam sudah tidak seenak dulu.
Asyik terbangun sahaja. So bilalah tidurnya hendak cukup dingin lagi kan.

Boleh aku sampai klinik dalam jam 9.15 pagi itu. Hubby yang hantar dan drop kan aku.
Then nurse semuanya sibuk, aku pun letaklah buku pink di tempat pendaftaran dan aku tekan no.
Aku terus duduk.
Masa no aku di panggil, sudah masuk jam 9.45 pagi.
Dan dan lepas nurse tahu yang aku belum ambil darah dan minum air gula. Terus aku di suruh masuk bilik 14.
Dan berharap aku masih boleh continue MGGT.
Nurse beritahu, paling lewat boleh ambil darah dalam keadaan berpuasa ialah pada jam 8.45am. Aku pulak sudah lewat sejam.
Alhamdulilah nurse baik hati. Terus ambil darah aku dan minum air gula. Paling penting aku tidak pening dan mabuk masa itu. Alhamdulilah. And my next taking darah ialah pada jam 11.45 pagi. Makanya sila continue berpuasa.
Itulah kan, sapa suruh datang klinik LEWAT.
Aku berdoa dan berdoa semoga aku mampu bertahan dan tidak muntah.
In between menunggu itu, aku continue checking perut, cek kencing dan cucuk kancing gigi.
Alhamdulilah dekat jam 11.30am, hubby sampai with 3 orang comelan aku.
Lega rasa di hati, sebab masa itu kepala aku memang sudah pusing-pusing sikit.
Fenat tonyok tiger balm di dahi. Risau aku di buatnya.

Done ambil darah itu, terus minta MC pada Doc. Alhamdulilah settle semuanya.
Hubby ajak lunch di Giant lepas itu. Aku cuma lalu makan kew tiow goreng. Itupun cuit-cuit sahaja.
Selera memang sudah out masa itu.
Alhamdulilah tiada muntahan berlaku.
Kalau muntah mesti lagi sakit perut dan kepala.
So tunggu nanti, apa result MGGT aku ini.

Setakat pregnant kali ke 3 lalu, alhamdulilah aku tiada kena kencing manis.
Harapan tinggi untuk kali ini juga.
Semoga ALLAH bagi kesihatan yang baek pada aku dan baby juga untuk pregnant kali ke 4 ini. amin amin amin.

p/s tangan aku sakit belah kiri. macam lenguh gitu. aduh...
padahal masa cucuk kancing gigi tu kena cucuk belah kanan.

3 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Org pregnent bgtulah kan..ada masa ok, ada masa tak ok..bila bca niteringat masa preggy, aduhai..anak ke2 serba mencabar..next taktau mcmana..

Tcre utk awak, hope dimudahkan segalanya..amin,,

Ina Hashim said...

Lin,

result MGTT tu tak terus dapat ek?Akak dulu pas minum kali kedua tu, amik darah n then tunggu turn masuk bilik doc balik...dapat resultnya

eh cemana tuh, cucuk kanan tp kiri yg sakit....cam pepatah lak, cubit peha kanan, peha kiri pun terasa juga hihi

Ms Haslina said...

iena - itulah kan keadaannya klu pregnant dgn anak2 yg lain masih kecil kan. mostly ibu mengandung mesti nak rilex2 sahaja bila time sudh hujung2 kan. syiok.

kak ina - di klinik kerajaan mmg gitu. nanti next visit baru tahu result MGGT.

p/s risau tunggu result.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails