Followers

Friday, June 15, 2012

Happy birthday sayang.

Cari punya cari picture baru Haziq dalam pc aku, erm tiada.
Ini gambar tahun lepas.

Hari ini alhamdulilah anak bujang aku masuk umur 5 tahun.
Hari ini juga lima tahun dulu aku lahirkan Haziq di HUKM dekat jam 7 pagi hari Jumaat juga.
Haziq adalah yang paling ringan beratnya compare dengan adik-adiknya masa di lahirkan.
Namun dia tetap sihat, syukur.

Dalam masa umur  kurang 2 bulan Haziq pernah kena sawan@tarik sekali.
sebab suhu demam yang tinggi.
Warded 3 hari. Alhamdulilah badan Haziq menerima baik ubat yang di beri.
Akibat dari itu, Haziq pernah di scan di  kepala.
Masih aku terbayang tubuh kecil Haziq yang menangis bila di letakkan atas katil untuk buat scan.
Mana lagi orang-orang yang sama-sama tengah tunggu untuk masuk bilik scan semuanya simpati pada Haziq sebab dia masih baby lagi masa itu. Kecik lagi sudah kena scan.

Namun aku puji sikap Haziq yang bijak.
Pernah dia duk tengok aku lorekkan jem atas cheese tart.
Lepas itu dia minta untuk buatkan juga. Aku bagi.
There santek hasilnya. Walaupun dari hasil umur macam dia.
Memang dia cepat belajar sebab selalu tengok mama dia ini buat kek bagai.

Laginya semestinya aku cemburu pada kulit Haziq yang memang bersih dan putih.
Alhamdulilah mungkin berkat aku kuat minum fresh milk dan fresh oren MARIGOLD masa pregnantkan Haziq.

Selamat ulang tahun sayang.
Mama doakan Muhammad Haziq jadi anak yang soleh, baik, mudah terima ilmu, sihat dan happy selalu.
amin amin amin.

p/s Haziq dapat hadiah ....... dari Abah aku.

5 comments:

Eliss said...

dah besar haziq. tahun depan baya ni baru nuha dpt adik, dia dah 2 adik :) semoga jadi anak yang soleh.

mamaarifakeemaisy said...

Happy besday haziq sayang...! jd anak soleh..mmg encem dia nih..^_^

huuu yeke, haziq kecik2 dh kena sawan ye..seb baik semuanya baik2 je ye..risaunye anak demam panas itulah...moga terpelihara kesihatan anak2 kita hendaknya..risau!

akuzle ayu said...

happy bday, anakanda haziq. wah, atuk bagi hadiah apa tuh?

oya said...

happy birthday to u ..
happy birthday to u ..
happy birthday to hazriq..
happy birthday to u ..

Ms Haslina said...

amin amin amin.

eliss - tahniah. jaga kandungan baek2 yea.

eina - dugaan haziq masa baby dulu.
alhamdulilah haziq sihat walafiat.

ayu - tq. hahaha. hadiah atok insyallah nanti leh tunjuk.

dik oya - terima kasih dear..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails