Followers

Saturday, March 10, 2012

cuti di rumah, syiok kan.

Salam Sabtu.
Alhamdulilah.

Order hari Jumaat semalam.
Kek Buter Oren Bercoklat.

Semalam aku sudah cuti. Agenda ialah menghantar kereta untuk di servis. Okies. Makanya kereta di tinggalkan di situ. Hatta mungkin seminggu kot, jaminan yang diaorang bagi untuk siapkan semua-semuanya.
Lepas settle di situ, kami terus ke tadika Haziq. Ngam dekat jam 12pm jugalah. Ambil Haziq dan terus ke Giant.
Cadangan ialah membeli beras dan sedikit barang dapur.
Ish tidak cukup-cukup juga kan. Padahal malam sebelumnya kami sudah ke JJ lagi. Fuh.
Tengahari semestinya perut sudah lapar. Aku ajak hubby beli KFC sahaja. Hendak masak, erm rasa macam sudah lewat. Aku beli Nasi Ayam set RM 5.95 rasanya. Beli 4 sets. Alhamdulilah.
Selesai makan di rumah, badan sudah penat. Hehehe, angkat Qeqeem masuk bilik, sambil aku baca suratkhabar.
Dalam jam 3pm lebih barulah lelap anak kesayangan aku ini.

Sebenarnya pagi itu lepas Haziq pergi tadika. Aku sudah bertugas di dapur. Alhamdulilah, rezeki. Kaklang aku order Kek Butter Oren Bercoklat. Makanya pagi-pagi itu aku sudah memekak kan dapur dengan bunyi mixer. Timbang tepung, gula dan mentega. Cuci telo dan pecahkan siap-siap.
Kemudian griskan loyang 8 inci. Angkat oven dan panaskan dulu. Settle, adunan mula di letakkan dalam mixer.
Kek siap dalam jam 10am, angkat dan keluarkan dari loyang. Siap masukkan dalam bekas.
Terus kami keluar rumah dan menghantar kek sekali.

Dekat padang tadika.
Nampak tak Haifa di belakang tepi tu?.
Dia pun siap dengan beg, padahal hendak pergi ambil Haziq sahaja.

Dengan beg kesayangan, Abah aku yang belikan.
Mesti hendak BEN10 sahaja.
Brand SWAN, price RM39.90.

Story pasal Haziq dan Qeqeem.
Alhamdulilah Qeqeem sudah rancak merangkak kesana dan kesini. Laju dan gembira aku tengok dia dengan langkah terbarunya itu.
Kiranya umur Qeqeem kini ialah 6 bulan 3 minggu.
Yup rasany progress anak-anak aku macam sama sahaja rasanya. Paling suka kaco kakaknya, tarik rambut gulung-gulung itu.
Part 'makan' buku pun memang 'suka'. Mungkin gigi Qeqeem suda mula gatal. Satu lagi, suara...fuh sama macam kakak Haifa yang memang NYARING.
Barulah pagi semalam sempat aku menengok buku lawatan klinik Qeqeem.
Beratnya turun. Masa 5 bulan ialan 7.12kg, tapi masih 6 bulan ialah 7kg.
Makluman Qeqeem kena cirit birit hari itu dekat hendak seminggu. Itu sebab berat turun, juga bak kata orang bila budak mula merangkak memang berat badannya akan turun supaya ringan dan mudah untuk merangkak.
Setakat ini kami belum bagi Qeqeem makan apa-apa selain susu + nestum. Tiada kesempatan lagi.

Haziq selamat bercuti sekolah.
Start sekolah hari itu, Haziq mula tidak pakai pampers. Alhamdulilah. Progress lagi, mula bulan March ini terus Haziq tidak pakai pampers lagi. Mula-mula memang ajar tidak pakai di waktu siang. Pelan-pelan waktu malam pun tidak di pakaikan pampers. Lama-lama terus tidak pakai lagi.
Memang kiranya lambat jugakan Haziq begitu. Tapi tidak mengapalah.

p/s Gigil juga sikit, mahu siapkan order untuk hari Isnin ini APAM POLKADOT dalam 120 biji.
Ya ALLAH permudahkan perjalanan rezeki hambamu ini. amin amin amin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails