Followers

Thursday, June 2, 2011

selamat tinggal VODAFONE

Sudah masuk 4 tahun rasanya aku pakai hp sony ericsson vodaphone. Aku ok sahaja dengan hp ini. Ialah, lagipun hp itu masih berkeadaan baik.
Walaupun ada keinginan untuk ada hp yang canggih manggih gitu.
Erm, namun keinginan sahaja.
Tahap mahu beli........aku tidak mahu.

aku punya hp yang warna putih tu

Sebelum itu aku guna nokia. Pun boleh je lagi.
Beli hp sony vodafone ni pun baru masa itu, sebab hubby yang hendak belikan. Aku ini macam biasa apa kisahnya pun, semuanya boleh sahaja.
Basic thing camera je mmg perlu ada sahaja pada hp aku itu.

Sebenarnya aku memang suka laki aku, BEST.
;))

Sebab apa, semua aku hendak mesti dia usaha bagi punya.
Tapi masalahnya aku ini tidaklah jenis orang yang suka minta-minta.
So fikirlah, boleh kira dengan jari apa je barang yang aku nak benar gitu.

Sampaikan laki aku ini naik rimas, sebab banyak menda yang dia request hendak bagi dengan aku. Punyalah aku berkeras tidak mahuuuuuuu juga.

Ingat dulu-dulu masa belajar kat JB. Bila sudah semua klik aku ada gelang tangan baru yang comel halus gitu. Barulah aku terhegeh-hegeh minta abah belikan juga untuk aku. Lawaknya, abah pula tidak bagi aku beli rantai halus comel tergantung-gantung itu. Alasannya cepat putus.

Makanya terhasillah gelang aku sudah jadi macam tebal saiz bini orang, walaupun asalnya aku cuma hendak yang halus.
La nie aku bagi emak pakai gelang itu. Bukan apa pula, emaknya gelang semuanya godang-godang. So untuk gelang basahan gelang aku itulah yang kocik kiranya.
Ah mmg pesen aku, semua hendak aku kecik-kecik dan comel sahaja.
Erm.
Aku prefer pakai gelang yang hubby belikan. Sudah lama pun. Gelang comel hadiah masa aku birthday aku.
Zaman tunangan gitu.

Story nya sekarang ini masa ini ialah.....
Hari ini hubby belikan aku hp baru lagi. Itupun punya bertangguh-tangguh 2, 3 bulan sudah rasanya.
Bukan apa, aku berkeras juga. Aku tidak mahu.
Siap gaduh dibuatnya.
Ok.

Tapi hendak buat macamana kan. Sudah dia lebih keras dari aku ;)).
Dialah menang.
Hidup aku memang diatur oleh hubby and aku suka begitu.
Tidak payah fikir banyak-banyak, sonang.

Citer hp baru aku itu aku minta yang lain dari yang hubby hendak belikan. Brand tetap samalah. Akukan suka yang saiz comel-comel. Senang hendak di bawa.
Bagi aku rugi sahaja beli hp riban riban, sebab aku bukan kisah pun function lebih-lebihan itu.
Makanya, tengoklah nanti. Insyallah, aku balik kerja nanti, adalah hp baru aku itu.

Tipulah sebagai manusia biasa, kita ini tiada keinginan untuk memiliki barang best.
Sure puas hati hidup ini, kan.
Insyallah ada rezeki lebih ALLAH bagi, mesti beli punya barang yang suit dalam jiwa aku.

TQ sayang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails