Followers

Wednesday, February 23, 2011

selera orang pregnant

Air limau untuk di minum (picture ehsan internet). Sebelum ini aku asyik minum air asam jawa. Sedapkan, kalau time pregnant ini minum air masam. Tapi aku tidak boleh minum air masam sedap yang lain. My perut sensitif.


Namun bila aku tengok kandungan gula pada botol air asam itu, makanya aku rasa aku perlu hentikan minum air itu. Bahayakan, orang pregnant minum air yang mempunyai kandungan gula yang tinggilah juga.
Hatta baru-baru ini aku layan minum air limaulah pula. Limau nipis suam gitu. Sudah katanya orang pregnant tidak elok minum minuman berais, so aku ikut sahajalah.
Kenapa ya tidak elok minum air berais, ada sesiapa ada jawapannya?.

Malam tadi pergi JJ satu familylah. Selesai beli barang, aku terus cakap dengan hubby yang aku hendak makan sushi. Bukan di kedai sushi, tapi sushi JJ itu sahaja. Makanya belilah yang paling sikit sebabnya, aku sahaja yang hendak makan. Ini kali keduanya aku makan sushi ini. Sungguh selera orang pregnant ini, tidak sabar-sabar hendak makan. Makanya masa hubby berhenti isi minyk kereta, aku sudah makan 4 biji sushi yang saiz kecil itu. Sodap.
Yang lebihnya aku makan di rumah lepas mandi bagai semua. Ingatkan sekecik dua orang itu tidak mahulah makan sama.
Sangkaan aku meleset.
Boleh anak dara dan anak bujang aku duduk depan aku tidak bergerak-gerak. Ingatkan hendak rasa sikit, rupa hendak makan sama.
Sabar sahajalahkan, makanya empat sushi saiz besar  seperti dalam picture di bawah dikongsi beramai-ramai. Tetiba semua orang hendak makan sushi kecuali hubby lah.
Erm..
So memang itulah dinner aku malam tadi. Kenyang.
Fikir- fikir, mesti mahu makan lagi malam ini, tengoklah keadaan macamana.
;))

Sushi JJ

11 comments:

Ina Hashim said...

lin,

air limau tuh x elok utk org gastrik...sbb makin beerasid perut nnti

sushi JJ sebijik cam sushi kat Tesco...memang sedapsssss

Ms Haslina said...

kak ina - itulah kak, saya tahu.
;(
tapi kalau di bandingkan dgn air masam2 yg lain, sy lagi x leh minum...whuaaa whuaa.
saya cuba minum sekali sahaja sehari air limau tu...

wahhh...akak pun makan ek....sedap kan...
tp member sy suggest makan sushi di kedai sushi sebab lebih fresh katanya..

amirah said...

air limau pun x elok untuk org pregnant kan?sebab nnt perut lagi berasid.nanti jd heart burn pulak..

Ms Haslina said...

amirah - itulah kan...fenin kepala bila masa hendak minum...
whuaaa whuaaaa....

Unknown said...

selera org mengandung ni mcm2, tu yg suka tgk tu :)
DAH DERMA BOLEH RAMAS TETEK, SAPA NAK?

Eliss said...

tak boleh telan sushi ni kat tekak..tapi tengok terliur pulak..ehehe

Ms Haslina said...

ieda - mmg betul tu, diri sendiri pun da naik fenin..
;))

eliss - mula2 mmg gitu, ini pun baru kali kedua makan. rasanyer time pregnant ni pula lebih2 nak makan sushi tu...
;))

story of my life said...

hi haslina,

sy ada tag utk GA..join ek..mana tahu rezeki baby.. :)

Ms Haslina said...

hi dear....tq for the tag...insyallah nanti join....
;))

oya said...

craving sushi...

Ms Haslina said...

oya - ye kea....jom sekaki sama...
;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails