Followers

Friday, October 29, 2010

Kaki Pancing Tegar

The Rapala

Hartanya lagi

Harta hartanya lagi

Sebarau Klang Gate

Toman Tasik Prima

PB Tasik Prima

Ikan weight 7 kg+++ and my youngest brother

Kan aku sudah beritahu dalam post aku sebelum ini yang adik aku ialah kaki pancing tegar. Tengoklah hasil hasilan tangkapan adik. Aku cilok pictures itu semua di FB adik..hikhik. Kerjanya memang tiada lain melainkan pancing dan pancing kalau waktu cuti. Adik cakap memang dia ada bot sendiri pun. Bot camna, aku tidak pastilah. Memang kalau balik kg, kuala pilah mesti adik pergi memancing dengan kawan-kawan dia di Dam Talang.
Masa aku balik kg baru-baru ini adik dapat tangkap ikan haruan dua ekor. Selalunya kalau dapat ikan, adik jarang bawa balik sebab tiada siapa hendak makan. So dia akan bagi pada kawan-kawan dia. Satu hal lagi, kalau di KL ini pula hanya hubby yang pandai siang/bersihkan ikan. Maka kalau kami-kami di KL ini hendak makan ikan itu, hubby akan bersihkan semualah. Tapi banyak kalinya,adik bagi pada orang sahaja ikan-ikan itu.
Sempat juga aku makan ikan haruan ini masa dalam pantang hari itu. Besar juga ikannya.

5 comments:

oya said...

kaki pancing rupenya...teringin nk mancing..penah skali time kecik..

aliaaroslan said...

rindu nak makan ikan malaysia!

Ms Haslina said...

mahira - a'ah..adik akak ni...sama kita..time kecik2 dulu mmg pernah mancing...

alia - alahai sedihnyer baca...x pe...bykkan bersabar yea...

Jeremy said...

awesome catches....!
how were u able to fish at the klang gates dam?

Ms Haslina said...

jeremy - tq
dont know dear..that is my brother...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails