Followers

Wednesday, September 29, 2010

8 months old


Alhamdulilah sicomel Haifa Cassandra selamat masuk umur 8 bulan semalam. Sepatutnya juga semalam Haifa ada jab 8 months. Waima aku sibukkkkkkkkkkkkk manjang dari last week until next week gitu. Maka tidak sempat pun bawa Haifa ke klinik.
Doa mama moga Haifa sihat hendaknya walaupun tertangguh jab kali ini..amin.

Progress Haifa...
Seminggu before 8 months, Haifa boleh duduk sendiri tanpa support. Tapi dia tahan guna tangannya sendiri.  Pandai gitu dia adjust camna nak duduk.
Kalau merangkak dengan angkat punggung sekali memang lajusz sekali. Cergas sungguh.
Memanjat dan berjalan sendiri dengan memegang apa sahaja. Pun laju juga.

Makanan pula. Memang boleh makan apa sahaja yang boleh di makan. Buat masa ini banyak bagi Haifa nestum yang mix dengan buah juga mix dengan ikan bilis.
Still kuat minum susu.
Sudah lama pandai minum air guna straw.
Dengar kata kalau dimarah.
Kalau suruh tidur...mahu juga dia tidur kalau dimarah.
Ialahkan..sudah lewat malam masih tidak mahu tidur. Itu yang kena marah itu ;))

Paling suka kalau diangkat oleh abang Haziq kesana sini. Gelak gitu.
Haziq pun alhamdulilah, rajin babysitter adik dia.
Kalau Haifa hendak jatuh, memang abang dialah tukang angkat.
Bila main atas katil sama juga, abang dia jaga tepi-tepi katil tu, takut Haifa jatuh.
Particular sungguh Haziq ini.
Syukur alhamdulilah.
Haifa pula suka kacau abang dia kalau tengah tidor. Dia kejutkan abang dia, ajak main sama.


Aku ini pula, amat amat kesibukan sekarang ini. Hari Sabtu lepas aku kerja. Tengok picture diatas. Siap kena pakai lab. coat sebab aku mengajar lab masa tu.
Walaupun aku tengah bulat bulat sekarang ini...harap maklumkan, aku tetap muat gitu pakai coat saiz S. Hehehehe..
Sudah-sudah macam student aku rupanya. Hatta memang aku ini kecik orangnya.huhuhu...

Sambung kerja semula.

5 comments:

Ina Hashim said...

kejap je dah 8 bulan si haifa ye?lahir sama tahun ngan firas tapi firas baru umo sebulan..hihi

Eliss said...

comel laa haifa ni..pandai ajer abang babysit adik dia ;)

oya said...

tetomei nih..

aliaaroslan said...

kejap aje rasa, sandra dah besar!

Ms Haslina said...

kak ina - itulah kan...mereka sabaya...esok2 da besar br nampak sebaya...kan...

eliss - syukur alhamdulilah, haziq pandaiiii jaga adik dia....

mahira - mmg sandra ni..tomei tomei...
tp mmg semua baby comel comel...kan

miss julie - muahhhhh misz u always sis...
itulah..mcm masih terkenang masa bawa perut dulu...
;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails