Followers

Friday, March 5, 2010

Lawatan terakhir ke klinik sebelum bersalin - old story

Jangan terkejut tengok gambar aku. Memang sebelum bersalin hari itu aku hendak letak my last picture kononnya lah. Rasanya hari itu khamis 21 JANUARY juga hari terakhir aku keluar pergi shopping barangan baby dan lepas itu pergi makan KFC. Tapi sungguh aku ini tidak sihat dan semestinya tidak larat juga untuk mengadap komputer langsung masa itu. Masa itu aku masih di KL lagi.


Pada hari sebelumnya, iaitu hari rabu aku pergi last check up diklinik. Alhamdulilah semuanya ok kata Doc. Berat aku masa itu ialah 67 kg. Ya ALLAH risau aku dibuatnya. Tidak akanlah berat aku cuma naik 8 kg sahaja selama pregnant ini walaupun telah masuk minggu 39. Ujian kepekatan darah @ HB menunjukkan darah aku turun lagi hingga ke 10.2. Memang semasa aku mengandungkan Haziq pun darah aku turun hingga ke 9. Risau lagi.....

Doc yang periksa aku bagi nasihat supaya aku makan bayam merah untuk naikkan semula HB darah. Dia kata bayam the only vegetable yang boleh bagi kesan yang cepat. Lagi katanya, sekurang-kurangnya pertumbuhan otak baby yang menjadi lebih lebih baik lagi. Aku ingat Doc kata lebih kurang macam ini lah bunyinya -,

" memang Puan dah makan macam-macam untuk pertumbuhan otak baby dan memang baby dah pandai..insyallah, tapi kalau Puan usaha makan bayam demi baby untuk minggu terakhir ini sekurang-kurangnya otak baby akan menjadi lebih lebih pandai"

Berbalik pada berat badan aku, last sekali sebelum aku bersalin..berat aku naik hingga ke 69 ke 70 kg gitu, 3 kg pertambahan dalam masa seminggu. As a last result, berat aku naik sebanyak 10 ke 11 kg sepanjang mengandung. Alhamdulilah.

the end


Isnin/1 Mac lepas kami ke klinik. Haifa Cassandra perlu cucuk untuk umur 1 bulan.
Aku memilih untuk pergi sebelah petang sahaja keklinik, sebab tidak ramai orang. Berat Haifa naik dari 3.11 ke 3.84 kg. Alhamdulilah.
Berat aku pula turun ke 62kg.
Haziq..ermm cuma 13kg lebih.

7 comments:

Ina Hashim said...

Lin,

I like the pic tu..santek sgtttt

fuhh beratnya Haziq...Alysha duk menten 10 kg dari dulu

Ms Haslina said...

hahaha..tq kak..itu pun baper kali ambil..tahulah haziq tu bukan boleh duk diam...

x pe..anak dara kena 'maintain slim'..

Yayasan Ilmu said...

Assalamualaikum, alhamdulillah sudah diberi kesempatan oleh Ilahi untuk mendapat cahaya mata baru. Mungkin saudari ingin memperbaiki pengetahuan tentang Alklah. Jika gitu sila layari: yayasan-ilmu.blogspot.com

mamaarifakeemaisy said...

kenangan akhir di kala mengandungkan haifa eh..sweet pic tu..suka..^_^

baby haifa sihat?..naik berat badan, oklah tu..! so still berpantang kan..take care!

Ms Haslina said...

yayasan ilmu ~ tq..

mamalieyna ~ tq mama..mmg kenangan pic tu..
Haifa alhamdulilah sihat..

lucylicious74 said...

Dear haslina
salam kenal dari saya..
terimakasih sudah follow my blog...
saya suka lihat blognya..
bagus...:)

Ms Haslina said...

sama-sama..suka tgk pic awak sekeluarga...happy gitu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails