Followers

Thursday, May 7, 2009

Pusara Aman.

Makcik tengah beli bunga semasa di area PUSARA AMAN.

Salam
Penat. Itu masih merupakan perkataan yang setiap hari mesti aku sebut. Sebab itu minggu lepas harapkan hari isnin sahaja aku update blog cinta merah aku ini. Hari-hari seterusnya pada minggu lepas..aku tidak sihat dan sibuk dengan kerja (laboratory testings).

Hari rabu 29 April lepas, aku sudah elok-elok mandi pagi itu. Tapi lepas mandi, badan memang rasa tidak berapa larat. Hendak atau tidak aku pakai baju dan terus tertidur semula. Dalam waktu tengahari itu, En Hendra hantar aku pergi klinik. Tidak sakit apa-apa yang serius pun, cuma aku terlalu penat, muka pun nampak letih ditambah dengan tapak tangan aku nampak pucat. Macam kurang darah..erm.
So Doc cuma bagi MC dan vitamin B comp.


Petang khamis 30 April, aku se family dan my sister with her son bertolak ke Singapore untuk aku melawat pusara arwah makcik aku. Juga kami akan mengambil emak yang sudah berminggu duduk di sana.
Belum aku habis penat, aku terpaksa juga travel jauh-jauh demi hanya keluarga tercinta.
Sampai rumah nenek di sana dalam jam 1 am. Penat bertambah penat. Mata memang belum hendak lelap, so aku tekun mendengar cerita emak dari arwah makcik tenat petang khamis 23 april 2009, menghembuskan nafas terakhir pada jam 3.50 pm didepan emak dan dua orang pakcik aku di General Hospital sehingga arwah ditanam pada pagi jumaat esoknya.
Nanti aku buat post mengenai cerita emak aku itu lepas ini.
Bukan aku mahu 'berlagak' bila aku ingin ceritakan yang duit salaman orang pada keluarga sebelah emak semasa kenduri arwah makcik aku mencecah SingD 9000. Itu lah hakikatnya. Memang tidak percayakan..tapi sikap rendah diri dan suka menolong orang membuat kan kehilangan arwah makcik dirasai oleh ramai orang.
Tapi kepada siapa-siapa yang biasa berada di belakang tabir untuk apa saja jenis kenduri kendara di sana pasti tahu..memang kebiasaan duit salaman orang yang datang memang cecah sampai ribu-ribu.
Sambung nanti lagi cerita ini.
Jam 5am 3 mei 2009, kami selamat sampai ke Kuala Pilah setelah keluar dari Singapore pada jam 1am.

Sepanjang dari isnin until semalam, everyday schedule aku amatlah padat. Bukan apa-apa pun semua mengenai kerja sahaja di campur dengan masa bersama keluarga. Dua perkara itu sahaja yang aku tumpukan sekarang ini. Heheheh.

Birthday Haziq memang lambat lagi, tapi kakak aku baik hati bagi hadiah awal untuk anak bujang aku ini. Awal sebulan lebih. Kakak aku memang begitu, apa sahaja yang dibelikan untuk anak dia mesti dibelikan satu yang sama untuk Haziq sekali. Ialah kan takut berebut saja
se kecik berdua itu.
"Aseh alang"...cakap Haziq bila dapat basikal itu.

2 comments:

Unknown said...

salam..al fatihah untuk arwah makcik kamu..makan ubat selalu supaya cepat sembuh..

Ms Haslina said...

terima kasih kak ina..
memang makan vitamin yang Doc bagi sekarang ni..dan juga kena banyak kan berehat..
:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails