Followers

Thursday, January 15, 2009

Takziah pada kawan En Hendra atas kehilangan ayahnyer..

Semalam petang..lepas aku and En Hendra pi jalan2 kejap. Kami cadang nak melawat ayah kawan En Hendra di hospital. Kebetulan kawan En Hendra yg duk KL sesama ada kat sini. Balik melawat ayah dia yg sakit. Tapi br kami nak gerak ke hospital, rupa2 nyer ayah dia da passed away. Simpati aku dan En Hendra pada Jimmy@Mohd Zaidi atas pemergian ayahnyer. Mendiang ayah nyer masih cina. So mesti upacara pengkebumian di buat cara diaorang. Takziah pada Jimmy sekeluarga. Emak Jimmy tenang jea aku tgk di hospital. Kakak sulung Jimmy yg telah masuk Islam menangis sampai pengsan semasa mendiang ayahnyer nak dipindahkan ke troli utk dibawa ke bilik mayat...kecian kan..terlampau sedih. Mmg masa aku sampai ke hospital, mendiang masih di katil hospital. Mengalir air mata aku...sedih juga aku melihat semua saudara mara Cina Jimmy masih terkejut dgn aper yg telah berlaku. Klu x silap aku, mendiang dimasukkan kehospital kerana perot nyer semakin membesar dan perot nyer di tebuk utk keluarkan air..klu x silap aku.
Kecian Jimmy..baru2 ni adik dia meninggal dunia (yg aku dan En Hendra pergi masa hantar jenazah ke kubur di Gombak)...ini pulak ayah nyer. Besar dugaan dan ujian dari ALLAH buat Jimmy. Semoga dia tabah menghadapi nyer.

2 comments:

Eliss said...

takziah buat kwn En Henda tu, Jimmy..sedih dengar..banyak btol dugaan..Moga dier tabah menghadapinya..Insya Allah

Ms Haslina said...

ellis ~ amin..
itulah..keciankan..br juga dia masuk ISLAM dalam 2 tahun lepas...semoga dia tabah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails