Followers

Monday, December 1, 2008

story hari ahad dan malam sabtu lepas..

saturday - 29th nov 2008/1 zulhijjah 1429 - after asar prayer.

Biasalah kan hujung2 bulan bila da dapat gaji kena lah pi beli barang2 yg da habis dirumah. Memang selalu nyer kami akan pergi ke tesco berdekatan rumah. Tapi sebenarnyer aku kurang suka da pergi ke situ sebab mmg da selalu sangat barang2 habis kat situ. Nyampah jadi nyer...ialah orang da lah ramai...pastu barang pulak banyak yg da tak de. Buat penat jea pergi situ..tension aku. Last2 ada beberapa barang yg kena beli kat tempat lain pulak. Tahu tak naper sekarang nie harga telor satu pek tu da jadi dekat nak RM10....anyone knows why???. Habis ktorang pi tesco, cam biasa aku mesti ajak En Hendra makan roti canai di satu kedai di ampang ni. Aku mmg x ingat aper nama kedai nyer. Yg syok makan kat situ ialah, roti canai nyer mesti panas2 dan baru di buat. Lepas tu kuah kari nyer, sambal dan kuah dal...aduh semua nyer sedap2 belaka. En Hendra makan roti kosong 2 keping dengan Haziq dan aku makan roti sardin (tu dalam picture di bawah tu), sedapppp. Lepas makan ktorang pergi The store dekat dengan rumah aku untuk beli barang2 lain yg x de di tesco. Aku suka beli barang kat sini...aman jea....orang pun tak ramai...barang2 yg kita nak semua nyer ada.
Last shop, malam tu ialah kedai ubat cina untuk membeli susu formula Haziq. Mcm biasa mesti beli 4 tin sekali untuk stok sebulan. Pehhhh penat sungguh malam tu. Tp perut da kenyang, x perlu dinner da lagi.

Comel tak kasut Haziq tu?. Lepas beli barang kat tesco tu, aku minta kat En Hendra singgah di stall dalam tesco tu, nak cari kasut dalam umah Haziq. Bukan aper, Haziq selalu amek selipar dalam umah aku dan dia pakai. Saja dia ikut2 mama dia nie pakai selipar dalam rumah. So at last aku decide utk belikan sepasang selipar utk Haziq sekali.
Malam minggu tu ktorang layan lagi citer James Bond. HEHEHEHHehh..sekarang ni Haziq sampai da pandai sebut JAMESS BON..sebab mengikut parent dia yg tgh syok dgn movie JB nie...boleh gitu...
Citer ni masih slow jugak..emrmmrm. Tapi aku suka sountrack dia, singing by TINE TURNER.


saturday - 29th nov 2008
Hari ahad tu, aku masak kari ayam + bendi. Sebenarnyer aku tak pernah masak kari camtu. Ni kirenyer 1st time lah. Da lah serbuk kari yg ada kat umah cuma kari ikan jea..tp boleh jea lah utk masak kari ayam...ehhehe. Sedap pulak ek, makan kari ayam + bendi..mcm kat kedai mamak gitu..

Malam tu ktorang layan lagi JB movie. Tgk citer tomorrow never dies. Erm citer ni aku suka..sebab byk sungguh action nyer dan sungguh dasat sekali. Juga sebab ada michele yeoh. Lepas on off citer tu, aku barulah berpeluang menggubah bunga. Sila ke 2nd blog aku utk tgk gubahan tu dgn lebih jelas. Masa tu da jam 12 lebih malam. Haziq pun da tido. En Hendra pun nak tido, tp aku paksa dia temankan aku. ehhehehe..Dalam jam 1 lebih gitu aku siap menggubah. Ktorang sambung semula tgk citer JB tu dan dekat jam 2.30am baru aku tido....boleh gitu??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails