Followers

Tuesday, November 25, 2008

Kelas da start dan movie SUSUK.

Hari ni bzzzz. Ialah kelas da start kan. Punya lah buat kerja nyer pasal. Aku sampai terlupa nak ambil breakfast. Cuma pepagi nyer tu aku minum MILO kosong segelas. Jam da 12.30 td br aku pasan, perut aku da lapar da. Masa tu baru le terkial2 cari member utk pi lunch. Hheheh.
Jam 2 pm tu aku start wat kelas soil mechanic tp wat lecture introduction jea. Memula masuk kelas tu, tgk semua budak2 nie muka org2 malaysia jea. So aku release lea sikit dlm hati, x payah lah nak speeking london dalam kelas pada semester nie lagi. Lepas da dekat 30 minit aku bercakap2 dalam kelas, baru lah sorang student ni cakap kat aku yg ada sorang international student dalam kelas tu. Aku tanya budak tu dia dr mana?..dia cakap dia dari Kazakhstan. Memula aku ingat budak tu budak indian, tp rupanyer tekaan aku tu salah. Aduhaiii....kerana seorang itu..aku terpaksa start speeking london till the end of the class. Emmmm...demi tugas kan..
Itu baru satu kelas aku, ada lagi 3 classes dan 2 laboratories yg aku belum jumpa student2 nyer lagi. Ntah lah nanti, ada lagi ke mereka2 orang luar nie.
Tapi sebenarnyer aku suka gak ngajar dalam english ni. Ialah menda ni aku rasa lepas aku habis ngajar utk pertama kali nyer totally english dalam kelas pada semester lepas. Lagipun note dan teks book mmg semua dalam english. So klu aku ngajar dalam english, idaklah payah aku nak tambah kerja kau supaya terjemahkan perkataan2 engineering dalam bahasa melayu. Lagi pun klu diterjemahkan, selalunyer perkataan tu jadi tidak berapa tepat maksudnyer. Sebab tu aku rasa pelajaran sains dan matematik di mana sebagai asas utk pelajar engineering mmg aku sokong di ajar dalam bahasa english di sekolah2 sekarang ni. Kerana bila pelajar2 ni satu hari nanti nak ambil jurusan yg memerlukan result matematik dan sains yg baik utk masuk ke University, mereka2 tidak lah terkebil2 tak faham kelak.

Semalam aku tgk citer movie dvd SUSUK. Bosan nyer citer ni, biasalah citer melayu, mesti gambar gelap jea. Suara pun kurang memuaskan. Sampaikan ada part yg aku sendiri pun kurang faham. Pastu citer ni lama gak, dekat nak 2 jam gak gitu. Aku dan En Hendra layan jea citer nie...sebb da x de citer nak tgk. Awat lah citer movie melayu gitu ek?..

2 comments:

faridmw said...

salam..
boring ka cita tu..
bila baca n3 ni pon dah napak kata bz... hehehe

Ms Haslina said...

salam to farid ~ ntahlah..naper klu citer horror melayu mesti gelap jea gambarnyer..pelik sungguh...
hehahh...gitu2 jea bz nyer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails