Followers

Friday, October 10, 2008

raya OOOooo raya..

Assalamualaikum...aloppp. Aku masih di choa chu kang kat rumah makcik aku..berhari raya dan lunch sekali kat sini.
Semalam sampai kat gelang patah dalam jam 2.45pm. Lepas selesai semua kat situ..ktorang terus masuk s'pore ikut 2nd link tuas dalam jam 4pm rasanyer. Dalam kurang 40 minit gitu da sampai umah nenek aku. Malam tu lepak2 jea kat umah nenek. Ada makcik pakcik dan cousins aku dtg umah malam tu. Awal gila tido malam td...jam 10 lebih aku ngan Haziq da belayar.
Masa on the way di highway tu aku dapat rasa satu pengalaman yg tak pernah rasa before nie. Alhamdulilah juga masa tu En Hendra yg drive kereta. Klu aku yg drive..ntahlah...ALLAH saje yg tahu. Hujan tiba2 turun dengan selebat2 nyer..pastu kabus tebal. Memang langsung tak nampak aper2 keliling nyer. Hinggakan semua kenderaan kena pasang lampu kecemasan....sebab lampu biasa2 mmg da tak nampak langsung. Tak pasan aku berapa lama ktorang dalam keadaan macam tu..mungkin dalam 20 minit atau lebih. Lagipun kereta mmg kena drive perlahan sangat. Takut sungguh aku...alhamdulilah x de aper2 yg berlaku..syukur pada Allah.

Ya ampun...penat nyer melayan Haziq main kat playground tadi masa on the way nak dtg sini. Berpeluh2 den..
Baru dapat berita kurang baik..makcik aku admitted dihopital baru nie. Mungkin petang nanti pergi melawat. Semoga keadaan bik OJA selamat..amin.
Okieslah..selamat kita berhari raya selama syawal nie.

5 comments:

Ina Hashim said...

wahhh bestnya...raya lagik
akak bila dah balik sini,dh xde rasa raya dah..beza ngan kliuc dulu..asal balik raya je berduyun2 jemputan open hse sana sini..kat sini takde culture cenggitu..uwaaaaaaaaa

faridmw said...

salam.. tak habs raya lagi ka... takpa raya sebulan.. hehehehe berayalah dgn senyuman,semoga hati nyaman...

:: Wiween :: said...

kak lin,makcik akak mcm mana? ok ke? ween doakan moga cpt sembuh yek :)

nanonano said...

byk dpt duet raya haziq?
sakan je beraye nmpak..
huhu

Ms Haslina said...

kak ina ~ lea iyea kea...naper diaorang kat situ gitu ek.cian akak..x pe lah..masa yg ada tu leh siapkan kerja2 yg yg tertimbun..hehehehe

faridmw ~ gitulah awak.beraya dgn family belah emak pulak..lagipun tujuan utama ialah nak berjumpa dgn nenek yg mmg da uzur sangat.selagi nenek ada inilah masa nak jumpa dia.alhamdulilah nenek gembira bila dpat jumpa anak,cucu dan cicit dia.

ween ~ makcik alhamdulilah,tp makcik akak da confirm kena sakit cancer :(:(
masa melawat dihospital hari sabtu tu, makcik nampak happy melihat kami orang jauh da ada depan mata..

nano ~ idak lah berjalan sana2 sini pun nano bila dis'pore.tapi lebih kepada menziarah adik beradik emak jea.duit raya Haziq..alhamdulilah..adalah sikit2...
:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails