Followers

Thursday, October 30, 2008

cuti-cuti masa deepavali..

Erm..baper hari da tak update blog. Ialah tugas di pejabat kena dulukan...bila balik rumah tanggungjawab as a wife and mother pulak perlu di galas. Alhamdulilah semua paper students selamat selesai ditanda, diberi markah dan key in dalam komputer pada hari selasa hari tu. Peh..mmg tangkap pinar2 mata nie..menanda secara EXPRESS dan BERHATI2...ialah mesti nak kena pastikan aper yg ditanda tu mengikut answer and marking schemes.
Hari jumaat lepas mmg aku bawa balik rumah 41 (x 4 questions) keping final exam answer booklets dan 41 (x 2 questions) keping test utk subject SOIL MECHANICS. So total out dalam 246 answers aku kena tanda dalam tempoh 3 hari..but not 72 hours . Kerana the next tuesday tu mmg da due date utk hantar final marks pada exam unit. Tapi bukannyer simply leh tanda kertas sesuka hati bila ada dirumah. Banyak menda kena 'dijaga' bila kita start bawa balik kerja di rumah.
Hari sabtu tu mmg da jam 3pm lebih rasanyer..baru dapat pandang dan tanda paper tu. Itu pun setelah Haziq dan En Hendra tidor..tp itu pun dalam 2 jam kot dapat tanda paper tu. Pastu Haziq da bangun..kena stop menanda. Malam tu ktorang dirumah tgk DVD movie tajuk - THE MIDNIGHT MEAT TRAIN -.pastu..sambung tgk - BANGKOK DANGEROUS -...pastu tidorrr..
Hari ahad tu mmg da plan nak pi beraya kat umah KAK INA. Tp malangnyer En Hendra kena cirit birit pg tu. Dan petang nyer terpaksa cancelkan juga plan nak jalan sebab orang tu masih tak sihat lagi perutnyer. Malam tu aku pulun lagi tanda kertas dalam 3 jam gitu rasanyer. Pastu aku and En Hendra tgk DVD - TROY - 3 jam tu. Dari jam 1 am sampai 4 am......pinar2 lagi mata aku. Mmg aku tak pernah tgk citer tu. Memula mcm da ngantuk jea..tp lelama tgk...best pulak tgk citer perang2 nie. Tapi brad pitt rambut panjang...erm...sungguh tak kena langsung...orlando bloom jadi lelaki kaki perempuan tapi kaki bangku dalam berperang...ermmmm.
Hari isnin tu tgk DVD citer - THE RIGHTEUOS KILL - lakonan al pacino dan robert de niro. Ok lah citer tu..tp mmg nampak sangat diaorang tu da tua sangat. Siap ktorang tgk citer tu 3 kali break...cam slow jea story tu. Malam tu lepas maghrib aku da ngadap paper until 12 am. Tapi kena gak berenti2 kejap..lawan Haziq yg da merengek2. Siap bagi calculator kat Haziq dan pen merah sebatang...tp..dia tetap nak juga pen kat tangan emak dia nie....ish ish. Alhamdulilah aku habis menanda semua kertas test, 15 keping kertas exam dan 26 kertas exam lagi tinggal jawapan soalan 2 sahaja yg belum bertanda. Fikir2 mcm tak caya jea leh habiskan kerja dirumah. Ialah..mana dgn Haziq nyer mana dengan kerja rumahnyer. Lagi En Hendra pulak..klu aku tak join dia tgk tv atau dvd..mau dia merajuk le pulak nanti. Tapi fikir2...mmg wlu mcm mana pun sibuknyer kite...MASA BEREHAT DAN BERSANTAI BERSAMA FAMILY TU AMAT LAH PENTING DALAM MENGEKALKAN KEBAHAGIAN BERSAMA.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails