Followers

Monday, August 11, 2008

Hari ini..wat kerja..makanan hari cuti aku..

Hari ini...aku tidak dapat nak mengikut rentak MONDAY BLUES. Ada beberapa perkara perlu aku selesaikan hari ini. Idak lah penting sangat pun. Tp aku rasa aku perlu isi dengan betul waktu kerja aku di hari isnin yg aku tiada kelas. Internet mengong di office aku since pagi td. So aku terpaksa berkereta ke building depan...berkereta kembali ke office..dan berkereta kembali ke office aku semula. Jauh sebenarnyer dari depan nun ke office aku yg terletak di pagar belakang company nie. Memandangkan aku telah tertinggal dompet DUIT kat umah...heheh..camana tu..aku boleh bawa TAS tangan jea dengan berisikan hphone dan menda2 lain tu. Tapi duit...elek..
Aku call kak ROSINAH...ajak dia pi makan..klu boleh pinjam duit buat lunch aku or kak ROSINAH belanja kea...heheheh. Di samping tu ada perkara aku nak berbincang dengan dia mengenai rancangan aku dan En Hendra utk pergi ke TAIPING hari jumaat ni....sungguh tak sabar aku nak berjalan2 dan happy2...
Sampai office kembali da jam 2 lebih. Aku terus update notes for tomorrow. Dan berkemas2 kertas2 assignment, test, report dan mcm lagi semua student aku punya yg da tinggi lutut aku...aku pilih2 mana yg tak di gunakan lagi...aku nak buang. Tgk2 ada kertas tahun 2006 masih ada kat situ...peh lama tu.
Pastu jam 4 lebih td baru lah ada internet...terganggu weh kerja2 aku..update blog lah kejap.

Hari sabtu hari tu..sebelum ktorang kuar pi GIANT melawati utk beli barang2 dapur. Memang da pakai kan baju dulu ( tp belum t-shirt dalam nyer lagi ) kat Haziq. Boleh lepas sarapan dan minum susu..Haziq tidor semula. Sedhap benar agaknyer nasi goreng En Hendra masak utk breakfast pagi tu...sampai tertidor Haziq...ehhehe


Balik dari giant petang tu..aku bergegas masak utk lunch..masa tu da jam 3 lebih rasanyer. Ialah kami sarapan pun da nak masuk tengahari tdnyer. Kira ok lah lunch pukul 4 pm. Aku tengah nak makan kerang. Itu yg kena pergi beli kerang dulu..baru lah aku masak. Kejap je masak petang tu..masak menda simple jea. Masak nasi..pastu tumbuk cili api + bawang putih + halia. Masukkan kerang yg da dibasuh bersih bersama semua yg da di tumbuk..pastu masukkan jua kicap masin + kicap manis + kicap tiram. Tutup periuk..dan biarkan kerang masak. Aku mmg suka sangat makan kerang masak cina nie. Resepi dari kakak aku...yummiee. Pastu goreng sayur. Kejappppppppp jea..semua da siap.
Aku konon2 nyer makan sikit jealah kerang tu...kononnyer lagi leh buat lauk malam. Rupanyer En Hendra telah memakan semua kerang2 tu...tanpa aku sedari.........Kesudahan nyer hari ahad...aku masak sekali lagi lauk kerang tu....puas hati tul..
Malam tu aku goreng pisang jea...pisang tanduk. Panjang tul..pisang tu..Sebiji pun da cukup utk stu pinggan. Aku bukan pandai pun menggoreng pisang sebenarnyer..tapi guna tepung adabi tu...mudah tul..
Sila ignorekan minyak2 ditisu bawah pisang yg telah selamat digoreng tu..tima kasih.

Sarapan kami sekeluarga pagi Ahad baru ni. Mee goreng....Aku suka mee kuning brand IBU ni...lembut jea mee nyer.

7 comments:

:: Wiween :: said...

whoaaaa beshnye kerang goreng cina tu kak.lapo tgk! huhuhuk.untung akak dpt hubby pandai msk cam bro hendra ;).

erk..kaki dak haziq sgt kiut! rasa cam mau gigit2! egegegege ;p

pi taiping nak ikut bley?? egegegge tp malangnye jumaat ni ade camping bdn uniform kat skola..isk isk

Ms Haslina said...

keranq rebus masak cina...yummiiie sangat..

en hendra tu...alhamdulilah untung BANGAT..
selalunyer hari kerja dia yg masak mkn malam..tp klu hari cuti..tetapnyer akaklah yg kedapur dari pg until malam...

itu lah kaki si kecik tu..punyalah lambat membesar..camtu jea kecik nyer...klu nak cari saiz sandal..punyalah payah tul..

hehehe..cikgu sekolah tu mesti bz ngan aktiviti sekolah..kan...

:: Wiween :: said...

tu la psl kak.coti x serupe coti nih.mcm2 bengkel.camping lagik.huwaaaaaaaaa.mcm robot da ween.huhuk

aryllia said...

sedap2..rasa cam nak oder jer gan mr.hendra..blye ker haslina...hehehe

:: Wiween :: said...

akak da kena tag! hehe

Ina Hashim said...

wahhhh..sedappnya kerang masak kicap..akak x penah lak masak camtuh..nnti leh try..goreng pisang tanduk pun my favorite tp kat sini susah nk jmp :(

Ms Haslina said...

ween ~ tu lah pasal..cian cikgu ek..

aryllia ~ lelauk tu saya yg masak..heheheh...hari cuti mmg saya masak....
klu hari kerja jea..en hendra masak...hehehehe

kak ina ~ tu resepi amek kat kakak saya..cubalah..sonang jea buatnyer..
pisang tanduk tu amek kat belakang umah kakak saya kat puchong..mmg menjadi sungguh pokok pisang tu...panjang satu pisang dalam sekaki gitu..jenuh emak sedekah sana sini pisang2 tu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails