Followers

Monday, August 4, 2008

Formula Haziq.....paper font size..

Pedisure free samples from my sister. Sebenarnyer my sister dapat menda tu utk anak dia Aezad. But Aezad mmg x de masalah dengan makan. Dia ok jea. Anak aku si Haziq yg sekarang nie tak nakkkkkkkkkkk makan. Kira kurang amat selera makan dia. Tu yg kakak aku bg samples tu kat aku. Masa balik kg baru2 ni pun emak aku tegur naper lah pipi cucu kesayangan dia ni da kecik..tak tembam da. Cian Haziq..tak selera makan yea. Da macam2 aku and En Hendra bagi kat Haziq makan. Semua nyer di makan mula2 jea. Pastu di tolak keluar dari mulut dia. Tapi Haziq suka makan fries dan x akan lah setiap masa nak bagi makan menda tu jea kan. Pastu lepas fikir semula..kami beli semula formula Progress Gold step 3 utk Haziq. Wlu pun harga nyer da naik rm5 dari biasa..x pe lah. Demi utk kesihatan dan pembesaran anak tersayang dan yg terbaik utk Haziq. Confirm klu beli kotak 700 gram bersamaan 5 kotak permonth.


Ni satu hal lagi. Memanglah seronok dan mudah buat kita sekarang ni klu baca berita harian dan banyak suratkhabar lain. Ialah saiz nyer da di kecikkan. Mudah nak pegang dan di bawa kemana2. TAPI...ahah..ari tu emak aku complaint kat aku pasal surat khabar ni. Ialah aku pelik gak..klu uncle cino tu anta paper pi rumah aku..dan klu emak yg terima...sure nyer emak pilih UTUSAN MALAYSIA...tapi klu abah pulak yg terima sure nyer abah pilih BERITA HARIAN. Apa sebenarnyer berlaku nie...bising emak pasal hal nie. Memula aku tak tanya lah naper. Bagi aku yg saiz kecil lebih memudahkan. Tapi rupanyer...kecian aku kat emak. Emak cakap dia da jadi SUKAR dan sakit kepala nak baca paper. Saiz yg kecik menyebabkan kan emak kurang nampak tulisan2 nyer dan perlu tgk betul2 kat paper tu. Sedih aku dengar keluhan emak. Ermmm...ialah akibatnyer kuranglah emak membaca paper klu abah yg pilih berita harian. Wlupun emak da pakai cermin mata utk baca..tp ialah umur emak da 65 tahun. Penglihatan da kurang tajam...semestinyer emak nak saiz tulisan klu boleh yg besarlah.
So camna sekarang ni..mmg perubahan adalah utk memudahkan semua orang...tp camna dgn orang2 seusia mcm emak aku tu atau orang yg tidak mempunyai penglihatan yg kurang tajam da. Menda2 ni da mendatangkan kesusahan pada mereka. Wlu abah da umur 71 tahun..tp abah still ok nyer baca menda saiz kecik nie..but pity to my mom..


Ish En Hendra da tido dr td lagi dgn Haziq. Itu yg aku syokkk update blog memalam kat umah nie. Erm dia da janji nak tgk HANCOCK malam nie. Dia da burn gambar cantik nyer td. Ok lah nak seronok2 ngan suami tersayang sesambil nonton movie. Sweet dream kat my Haziq.

3 comments:

Ina Hashim said...

ooo haziq kurang makan ye?mmg ada baby camtuh..bila naik umo setahun lebey je terus selera makan kurang...patutla perasan gak macam badan dia susut..lin dah kasi vitamin with lysine ke kat dia?lysine ni boleh menambah selera makan eg appeton syrup with lysine

:: Wiween :: said...

kak, pedisure tu mmg elok yek.;) arini ween gajin plak nak pi skolah.psl peg JPN nak dtg.agagag takut!! :P

Ms Haslina said...

Ooo...yea kea kak..hari tu ada gak DR bg vitamin..tp x tgk pun ada lysine tu..nanti balik umah tgk lah..kak ina pun perasaan ek haziq da susut..
tp anak kakak..alhamdulilah selera ok jea..


ween..akak pun baru tahu pasal hal tu..ialah anak baru satu kan..Oooo...bagus lah tu..rajin2 kan diri..
kesimpualn nyer peg. JPN ni kena dtg selalu lah..baru lah cikgu Ween rajin pi sekolah...hehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails