Followers

Thursday, July 10, 2008

presentS for my beloved one year old son.

Chomel tak dua teddy kat picture atas tu. Satu buaya dan satu lagi katak kot. Nak kata katak tapi ada ekor panjang..tak nak kata katak tapi rhupa conpem katak. Teddy tu aku beli kat Air Hitam masa on the way balik dari S'pore hari tu. Harga nyer rm49.90..but beli satu percuma satu. Teddy tu saiz nyer besar tul..dalam besar Haziq gitu. Tapi masalah nyer Haziq bukan suka pun menda2 tu. Klu di suruh kiss teddy tu...boleh la di buatnyer. Untuk di peluk2....tak de keinginan pun dia. Aku sendiri pun sebenar nyer bukan suka teddy2 nie. Zezaman kanak2 dulu pun aku bukan ada teddy pun. Tapi aku ada anak patung lah. Bila masuk university pun..x de kekuasaan aku nak ngan menda2 gitu. Padahal itulah time nyer diaorang2 yg ada BoyFriend ni..sibuk suh BoyFriend pi beli kan teddy utk diaorang sebagai tanda CINTA nyer..LOVE nyer. Mahu yg saiz besar2 pulak tu..aduhhh..wa tak da minat lah gitu..Sorry member2 aku....aku kutuk korang..ampun.
Yang kat bawah tu pulak picture tabung cendawan. Itu pun hadiah Haziq jugak. Memang kesukaan Haziq masukkan duit syiling dalam tabung. Dulu ada tabung manggis tapi da dipecah nyer. Tp yg first tu aku rasa dalam rm 50 lebih kot..bila aku pi anta kira utk masukkan dalam akaun Haziq di bank. Ialah semua jenis duit syiling masukkan dalam tu. So idaklah besar sangat amaun nyer klu da berat dan penuh. Tapi tabung cendawan ni kira besar gak. Dan masih lom penuh. Tiap2 hari aku bg syiling kat Haziq supaya masukkan duit dalam tabung dia. Sampai satu masa aku sanggup pi tukar duit kat member utk dapat kan duit syiling. Haziq mmg da pandai da masukkan duit sendiri...amat chomel tangan yg kecik tu ketika masukkan duit syiling kat lubang tabung tu. Tapi aku kena pantau gak si kenit ni..kang terlepa jea da di masukkan duit tu dalam mulut dia. Kakak aku kata dia mmg ada belikan Haziq satu tabung nie. Tapi tabung tu da selamat di pecahkan oleh anak buah aku tu si Aezad. Budak2 kan, nak wat camna.
Selain hadiah2 tu adalah beberapa ratus duit hadiah dari emak, kakak, abah aku dan pakcik makcik juga cousins aku di s'pore. Deduit sing dollar tu di tukar ke ringgit malaysia..mmg mewah weh..wlu pun sorang2 hanya bagi SD10. Dan duit tu semua nyer di masukkan dalam bank Haziq. Tapi of cource lah present paling besar dan besar dan mahal adalah dari abah aku. Da lama da abah beli dan bg kat cucu2 dia. Aha baru teringat aku lom 'kutip' hadiah dari abang2 aku dan adik2 aku untuk birthday Haziq...wahhh...kena pi peringat ni kat diorang.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails