Followers

Thursday, June 12, 2008

Pagi ni dan malam tadi..

Alhamdulilah akuu sampai depan komputer TAS tu tepat 8.16 am. Lewat seminit gitu..bukan aper aku singgah kedai nasi lemak depan MOBIL masa on the way pi keja tadi. Aku teringin nak makan RENDANG AYAM..so cuba2 tgk kot ada kat stall situ but x de lea pulok. Rendang daging adalah...but tak minat lah..sebab klu aku nak sangat makan rendang2 nie...baik suh kakak ipar aku masak. Amatlah maverlous..cukup segalanyer dalam rendang tu..siap tak boleh bercakap2 lagi.PODESSSSS AMEK..Dan nasi lemak aku semesti nyer dengan lauk fav. aku iaitu kerang sambal...rm 2.50 tu. Nasib baik En Hendra bagi nafkah zahir utk belanja makan 5 hari bekerja ialah rm50 tidak termasuk duit tol rm2.60 dan duit PETROL ntah berapa ringgit lepas jadi seliter rm 2.70 nie. Aku belum ada isi minyak full tank lagi. Tapi aku adalah wat calculation...tapi lagi mungkin calculation aku tu kurang..surely klu isi minyak nanti harga nyer lebih dari assumption aku. Tapi sememangnyer duit rm50 tu tak pernah nyer habis pun guna 5 hari bekerja tu. Leh lah carry foward duit tu ke next week nyer.
Hari ini aku da pasang niat dalam hati masa on the way pi kerja td..aku nak siap kan note untuk subject STRUCTURAL ANALYSIS. Ialah da berapa semester aku mengajar subject nie. Tapi notes mengajar aku masih lom CUN lagi. So keinginan aku utk melihat notes aku lebih COMPACT. Walaupun confirm tak sama cam notes lectures aku kat UTM JB dulu...tapi aku pastikan students aku dapat ilmu yg sama seperti aku dapat dulu dari LECTURES structural analysis aku yg aduhhhh...garang woiii...En Mohd Yunus Ishak...thank you en yunus for your notes, guidance and lecture..tapi en yunus confirm tak percaya kan..saya sekarang nie mengajar SA....ahak betulll..

Malam tadi gusi gigi geraham aku sakit..tidak lah sakit gila sangat pun. Lepas mandi aku minum aku minum air susu segelas. Ialah..mana tahu kan..sebab kekurangan kalsium membuat gusi aku sakit. Sama cam masa2 pregnant dulu..pernah aku sakit gusi sampai berdarah masa gosok gigi dan memang aku pergi klinik gigi. Dentist tu mmg cakap sebab2 jadi gitu adalah kerana kekurangan kalsium dalam badan. Dan semestinyer baby dah ambil kalsium dari ibunyer. Aku makan ponstan sebiji jugak untuk hilangkan sakit. Keadaan sebegitu membuatkan aku tidak selesa..aku lebih diam sikit lah. Tangan aku lebih banyak letak kat pipi jea. Kul lapan gitu rasanyer..En Hendra minta aku buatkan PANCAKE..pancake instant jea. Memandangkan SUPOR pan 28cm tu jarang di pakai..so leh lah guna non-stick pan utk masak pancake khasssss utk suami tersayang. Plain pancake tu ada dalam 5 keping gitu..aku tak amek sikit pun..sebab x selera makan dengan keadaan aku tu.
Pastu sebab masih berdenyut2 lagi..En Hendra suh aku makan ponstant yg lain pulak. Dan dia buatkan aku air garam segelas..utk wat kumur2. Aku tak ingat pukul berapa da masa tu...mungkin pukul 10 pm kot....aku cakap kat En Hendra yg aku laparrr..suh dia pi beli lauk kat gerai dekat ngan rumah aku. Tapi atas keprihatinan dia kat isteri tersayang yg baru baik mengong2 sakit gusi tadinyer. En Hendra masakkan aku DAGING MASAK LADA HITAM dan TELOR DADAR. Aduhhh...amatlah sedhappp..dengan nasi yg tinggal utk aku tu saje sebab En Hendra and Haziq da makan da..aku makan telor dadar habis lah...tapi lauk daging tu aku tinggal kan sedikit utk En Hendra. SYOK KAN suami aku..amat memahami isteri nyer. Dan aku suka gembira jea kan makan daging dan nasi lewat2 malam...camana tu..

2 comments:

mochitsuki said...

eii.. somi sy pon pandai masak..
sy jek xpandai..
malu jek kan.. :D

Ms Haslina said...

suki ~ hubby saya tahu masak since saya pregnant dulu..before tu mmg x tahu aper2 pun :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails