Followers

Thursday, June 26, 2008

biRU maTA hITam ku..












Hari tu on the way balik dari TAHLIL di s'pore, aku singgah Air Hitam. Memang da ada cadangan singgah kat situ. Emak nak beli keropok Belinjau @ pahit. Aku with En Hendra nak beli kan Haziq 'teddy' juga tabung baru. Kan kat situ banyak tabung seramik chomel2 belaka. Dulu tu aku ada tabung seramik bentuk MANGGIS dan LABU@PUMPKIN. Si manggis tu Haziq da pecahkan...boleh tu..semenjak pandai angkat2 barang. Haziq telah berjaya mengambil tabung tu sendiri dan tanpa parent nyer sedar...tabung tu da berderai atas lantai bersama duit syiling berselerakan. So ni yg aku menggantikan yg baru..beli kat tempat tu. Si Pumpkin tu x silap aku da bagi kat adik bongsu En Hendra. Masa bayar tabung tu lah kat counter bayaran nyer ada menda biru tu. Aku pun lama da berkenan yg menda tu..so beli lah. RM10 dapat 3 peket..but aku beli satu jea..jadi RM4..klu x silap aku menda tu leh dapat lagi murah rasanyer. But bukan kerja nyer aku nak mencari2 menda tu kat KL nie...wehhh. Dulu aku ada yg bentuk GEL tu..but aku kureng suka lah..Menda ni pulak leh membesar 100 times dari saiz sebenarnyer setelah direndam dalam air. Memang bekas pasu aku tu kurang besar. Klu dilihat saiz di bawah lebih besar dari yg atas pasu. Dan klu aku ada bekas extra or lebih besar mesti leh manyak lagi menda tu. Tapi sebenarnyer tangan aku ni 'panas'...tak caya tgk lah daun aku tu. Masa aku amek kat umah makcik aku kat s'pore punyalah subur. Sampai kat aku..tu lah leh diselamatkan dua helai jea daun tu...
Dulu masa aku duk ngan adik lelaki aku...masa aku bujang...dia ok. Klu dia jaga pokok tu..subur jea. Pernah dia jaga pokok kaktus yg kechik2 dari cameron highland tu...leh ada anak2 kechik kaktus tumbuh kat pasu tu. Pas dia bagi aku semula kaktus tu..satu2 matiii.
Mungkin aku perlu lebih PEKA ngan pokok aku kot..baru lah pokoko tu KENAL aku...mungkin..
Any tips..saper2 yg terer part pokok2 nie????. Kongsi ngan aku yg tangan PANAS nie..leh kea..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails